Giant Buddha - Reisverslag uit Leshan, China van Loes Hertogen - WaarBenJij.nu Giant Buddha - Reisverslag uit Leshan, China van Loes Hertogen - WaarBenJij.nu

Giant Buddha

Blijf op de hoogte en volg Loes

17 Maart 2014 | China, Leshan

This Buddha is 1200 year old and is carved into a cliff face overlooking of the Dadu River and the Min River. He's 71 m tall, quiet big..
His ears stretch for 7m, his shoulders span 28m and each of his big toes 8,5 m long.
It was made to calm down the river and to protect boatmen from lethal currents. A monk called Haitong started with this project, but when he died this projects ended even the Buddha wasn't ready yet. After 90 years they finished it.
It was very touristy, but the immense Buddha will impress you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Ik ben Loes Hertogen en ik ben 21 jaar. Vorig schooljaar ben ik als MBO-Verpleegkundige afgestudeerd. Het afgelopen jaar heb ik fulltime in een horecabedrijf gewerkt om mijn geld voor mijn reis bij elkaar te sparen. Ik ga namelijk 06-04-2014 voor 3 maanden naar China en Thailand. Hier ga ik rondtrekken met een groep die bestaat uit mensen uit verschillende landen. De laatste drie weken van mijn reis ga ik vrijwilligerswerk doen in een weeshuis in Singburi te Thailand.

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 9346

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 25 Mei 2014

Het verre Oosten part II

06 Maart 2014 - 03 April 2014

Naar het Verre Oosten part I

Landen bezocht: